A Heineken Hungáriánál bejelentette a „2030 Brew a Better World” programját, amely ambiciózus célokat határozott meg az elkövetkező évtizedre.
A Heineken elismeri, hogy a termékeik gyártásához és szállításához jelentős mennyiségű energiát használnak fel, ami a üvegházhatást növelő gázok kibocsátását is maga után vonja. A cég ezt csökkenteni kívánja, és ennek érdekében folyamatosan dolgozik az energiahatékonyság növelésén, valamint a megújuló energiaforrások arányának növelésén.
2020-ban a Heineken partnerségben, a holland Philips, Nouryon és Signify vállalatokkal, egy energetikai beruházó bevonásával elkezdte egy 430 GWh éves kapacitású szélerőműpark építését Finnországban. 2021-ben az olaszországi Lazio régióban egy 228 GWh kapacitású napenergiapark építése is elindult a Heineken és a Philips együttműködésében. 2023 júliusától és októberétől ezek a beruházások megkezdik a villamos energiatermelést, és egy virtuális energiavásárlási megállapodás keretében 13 európai leányvállalatot, köztük a Heineken Hungáriát is, 100% megújuló villamos energiával látnak el.
A Heineken Hungáriánál azt állították, hogy a cég szigorúan törekszik arra, hogy 2030-ra teljes mértékben szén-dioxid-mentessé tegye a termelést, és 2040-re az egész értékláncot. Ennek érdekében a cég célja, hogy minden termelési telephelye CO2-semlegessé váljon, miközben maximalizálja a megújuló energia használatát az energiahatékonyság növelése érdekében.
Ezen túlmenően, a vállalat azt tervezi, hogy 2030-ig 30% -kal csökkenti a teljes kibocsátását. Emellett az elsődleges mezőgazdasági szén-dioxid-kibocsátás csökkentését 30%, és a nem mezőgazdasági kibocsátások terén 25% -os csökkentést tűzte ki célul. A vállalatnak továbbá elkötelezettsége van a 100% -ban megújuló villamos energia előállítása, valamint az erdőirtással összefüggő árucikkek tekintetében az erdőirtás megszüntetésére 2025-től.
Energiatakarékosság
A termelés vízfogyasztása 4% -kal csökkent a gyártási folyamatok optimalizálásával. A hőenergia-fogyasztás 38%-kal csökkent a hőenergia-visszanyerő rendszerek és a termelési technológiák optimalizálásával.
A villamosenergia-fogyasztás 13%-kal csökkent nagyobb hatékonyságú üzemi berendezések telepítésével, különösen a hűtés területén. 2018 óta a termelés során kizárólag megújuló energiaforrásokból származó villamos energiát használnak. A cég igyekszik minimalizálni a szénlábnyomot, és az energiahasználatot hatékonyabb berendezések és folyamatok bevezetésével csökkenteni. A Heineken Hungária továbbá a hulladékkezelés terén is elkötelezett. A „Zéró Hulladék” programjuk célja 2025-ig megszüntetni a hulladéklerakókba szállítást 166 gyártóüzemben. Emellett a vállalat innovatív csomagolásokat fejleszt, mint például az újrahasznosítható „Green Grip” az Egyesült Királyságban, amely az alumíniumdobozos gyűjtőcsomagolásoknál a műanyag gyűrűket helyettesíti, ezzel 500 tonna műanyagot takarítanak meg évente. Továbbá a vállalat használt kartontálcákat 100% -ban újrahasznosított papírból készít, és használt zsugorfóliákat is 50% -ban újrahasznosított műanyagból gyártanak.
Zéró Hulladék program
Az „Zéró Hulladék” program bevezetése óta a kommunális lerakókra szállított hulladék mennyisége a harmadára csökkent, és a melléktermékek és hulladékok 99,16% -át már partneres újrahasznosítják. A program keretében a Heineken Hungária folyamatosan keresi a még kiaknázatlan hulladékhasznosítási lehetőségeket, és bevonja a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar Gazdasági Logisztika szakirányú továbbképzési szakának hallgatóit is. A vállalat 2021-ben leállította a PET-palackok használatát, és egyes dobozos termékeknél a zsugorfólia nélküli „magasfalú tálca” használatára tértek át, ezzel több tíz tonna műanyag megtakarításával és csomagolási hulladék csökkentésével.