Mozifilmek és szereplőik

Mozifilmek főszereplői és a rendezők

A mozik által biztosított mérsékelt nyúlás bizonyult a legsokoldalúbb a kompozíciós filmes hatások elérésében. Például könnyen kibontakozik az expanzív érzés, amikor az előtérben lévő kisméretű alakokat egy magas égboltra lövik, mint a Terminátor című mozifilmben. A széles CinemaScope dimenzióban a kompozíció kifelé irányuló mozgása és a vászon téglalapja között létrejövő feszültség könnyen elveszhet; mindazonáltal a korai félelmek a szélesvásznú intim szerelmi jelenetek iránti érzéketlenségétől alaptalannak bizonyultak, legalábbis a gondos operatőrök kezében. Számos külföldi rendező, nevezetesen a lenyűgöző hatásokat értek el a CinemaScope-ban a kameramozgatástól való félelem leküzdésével, amint az a csatajeleneteiben látható. A széles képernyő megváltozott esztétikát kíván, mert a néző szeme a látómezőben barangol, olyan kapcsolatokat hozva létre, amelyek a szokásos arányban szorosabban meghatározottak.

A szereplőktől függetlenül a legjobb mozifilmek keret felosztható két vagy több jelenet egyidejű megjelenítéséhez. Ezt a technikát hagyományosan kreditszekvenciákhoz, zenei közjátékokhoz vagy olyan pillanatokhoz használják, amikor a két vagy több egyidejű előfordulás egyetlen képernyőn történő bemutatása komikus összefüggéseket eredményez, bár a képkockák felosztása felhasználható drámai vagy pusztán esztétikai hatásra.

Főszereplők és jelenetek a filmben

A főszereplők hatékony használata abból áll, hogy ideiglenesen vagy véglegesen kizárják a cselekvés egy létfontosságú részét. Elmondható, hogy a képernyőn kívüli tér aktívabban működik a mozifilmben, mint a festészetben vagy a színházban. Például előfordulhat, hogy a kamera a hősre szegezve marad, miközben a gazembert csak egy hangként érzékelik. Azt mondja vagy egy tudományos és fantasztikus filmben a kamera elidőzhet az áldozat által kifejezett rémületen, mielőtt felfedné az azt okozó szörnyet.

Horror alkotások

Nagyon erős drámai hatások érhetők el a horror filmekben – vagyis a kamera oldalra forgatásával, hogy a kép a képernyőn ferdén jelenjen meg. Ez történt a rémálom az elm utcában című horror filmben , a The Ghost That Never Returns című filmben, amelyben a ferde keretezéssel bemutatott börtönlázadás azt a benyomást kelti, mintha az épületet megdöntötték volna. Egyes rendezők, például a brit Carol Reed védjegyévé tette ezt.

Mivel a moziban folyamatosan változik felvételről felvételre, a néző könnyen megtéveszthető a tárgyak méretével kapcsolatban. Ha például hatalmas asztalok és székek mellett jelennek meg, a színészeket törpökre vagy gyerekekre lehet varázsolni, mint például a Stan Laurel és Oliver Hardy című vígjátékban, a Brats (1930) című filmben. Ezzel szemben beKing Kong egy kisméretű New York-i modellt használtak az illúzió keltésérea tényleges városról, amelyet egy óriási gorilla támad meg. A skála jelentős hatással lehet egy jelenet érzelmi tónusára. A távolban egy színész magányosnak, távolinak, tehetetlennek, szánalmasnak tűnhet; közelről az előadó erőteljesnek, fenyegetőnek, állatiasnak tűnhet. A művészi célú felvételek skálája az extrém hosszú felvételtől (a legkisebb léptékben a legszélesebb nézet), a házak vagy hajók apró pontokként jelennek meg a horizonton; közepes felvételeken, két felvételen (vagyis egy kényelmes méretű felvételen, amelyen két színész szerepel) és másokon keresztül; a szélsőséges közelről, egy arc, egy szem vagy egy ököl részletével, amely kitölti a képernyőt (a legszűkebb nézet a legnagyobb léptékben). Az e szélsőségeken túlmutató teleszkópos vagy mikroszkópos felvételek gyakran inkább tudományos, mint művészi érdeklődésre tartanak számot.

Időnként különböző léptékeket helyeznek egymás mellé egyetlen felvételen, hogy összetéveszthetetlen drámai vagy retorikai hatást keltsenek. A jelentős szereplők többször is a jobb vagy a bal előtérben kerülnek keretbe, miközben a háttérben olyan cselekmény játszódik le, amely zavarja az adott karaktert, vagy amelyet a karakter valamilyen módon irányít. Kane gigantikus politikai plakátja, amely a pódium mögött magasodik, amelyen az előtérben beszédet mond, amelyben azt ígéri, hogy tönkreteszi riválisát, Gettyst, és hirtelen akkora lesz, mint egy postai bélyeg, amikor a felvétel olyanra változik, amelyen Gettys is szerepel. előtérben lenézve a jelentéktelen hangszóróra egy erkélyről. A különböző skálák használatával Gettysnek hatalma van az akció felett.

További bejegyzések